Nocleg z panoramicznym widokiem na Alpy. Możliwość pikniku i spaceru przy malowniczym jeziorze pośród alpejskich szczytów.

Jak tam dojechać? Własnym samochodem lub autobusem.

Na ile zostać: Jeden/dwa noclegi. My odwiedziliśmy to miejsce pod koniec kwietnia, śnieg leżał jeszcze na szczytach gór, poziom wody była dość niski (jezioro napełnia na wiosnę woda spływająca z otaczających je gór) a na jeziorze widoczna była gdzieniegdzie warstwa lodu. Piękne widoki zapewnione.

To miejsce poleciła nam para, którą poznaliśmy przy naszym poprzednim noclegu. Była to para dość młodych Austriaków, którzy swoim mini-kamperem bez ogrzewania (w nocy temperatura spadała do ok 0 stopni C.) jeździli po alpach i spali w znanych im wybranych miejscach. Po rozmowie z naszymi nowymi znajomymi poszukaliśmy miejsca na nasz kolejny nocleg przy Gosausee na Park4Night i postanowiliśmy sprawdzić, czy to miejsce faktycznie jest takie wyjątkowe. Do malowniczego jeziora otoczonego alpejskimi szczytami można dojechać wąską drogą przeznaczoną dla pojazdów do 3,5t (chociaż jeździ po niej też autobus, który dojeżdża do drugiego parkingu).

Przy drodze prowadzącej do jeziora można znaleźć kolejno trzy parkingi. Podczas naszego pobytu chcieliśmy zatrzymać się na trzecim, najbliższym parkingu przy jeziorze, jednak ze względu na remont drogi był on zamknięty i zostaliśmy na drugim parkingu (ok 1 km od jeziora). W komentarzach i opisach znalezionych na Park4Night wyczytaliśmy, że na tym najbliższym parkingu przy jeziorze jest zakaz kempingu, jednak będąc na miejscu na żadnym z parkingów nie widzieliśmy żadnych zakazów.

Parkingi są duże, każdy parking pomieści ok 40 samochodów i w sezonie letnim jest tam podobno sporo ludzi. W naszym przypadku, poza sezonem, w ciągu dnia na parkingu było kilka samochodów a na noc zostaliśmy sami. Od ok. godz. 7:00 rano do ok. godz. 19:00 kursuje tu autobus, który na drugim parkingu ma swoja ostatnią stacje – linia autobusowa 542 Bad Ischl – Bad Goisern – Gosaumühle – Gosausee.

Gosau znajduje się w w Górnej Austrii. Jest to jeden z obszarów, poza Styrią i Voralerberg gdzie można swobodnie spać na dziko.

Gosausee położone jest 933 m n.p.m. więc w okresie wiosennym/jesiennym warto mieć ze sobą ciepłe rzeczy. Może przydać się też ogrzewanie postojowe lub ciepłe śpiwory.

Jeśli będziesz w kwietniu i uda ci się złapać słońce, nie daj się zmylić i nakładaj krem z konkretnym filtrem.

Jeśli odwiedzisz to miejsce oznacz nas na instagramie.

Przydatne informacje:

Współrzędne geograficzne:
47.5335, 13.4957 (lat, lng)
N 47° 32′ 0″ E 13° 29′ 44″ (lat lng)

Adres jak znaleźć Vorderer Gosausee:
453 Gosau
4825 Gosau
 Austria

Kamera z nad jeziora: https://www.panoramablick.com/wetter-webcam/gosausee.html