Na ten postój natrafiliśmy szukając parkingu na noc będąc jeszcze w Austrii w okolicy Villach. Po stronie Austriackiej camping na dziko jest w tam regionie zabroniony i postanowiliśmy poszukać miejsca na nocleg w pobliżu ale już po drugiej, włoskiej stronie granicy. Przez granicę przejechaliśmy bez problemów, nie było żadnej kontroli i bardzo szybko dojechaliśmy na jeden z parkingów, który znaleźliśmy używając aplikacji Park4Night. Parking do którego dojechaliśmy był położony zaledwie 35 km od Villach. Już było po zmroku więc nie wiedzieliśmy czego się spodziewać ale to, co zobaczyliśmy rano przerosło nasze oczekiwania!

Parking ten jest położony w dolinie koło jeziora Lago di Fusine Superiore, które otoczone jest pięknymi alpami. Sceneria jest przepiękna i z tego parkingu prowadzą liczne ścieżki i szlaki co sprawia, że miejsce to przyciąga bardzo dużo turystów, którzy przyjeżdżają tutaj spędzić trochę czasu w naturze. W weekend parking był pełny, koło południa nie było już wolnych miejsc a tuż przed zmrokiem, koło godziny 17:00, zostało zaledwie kilka samochodów.

Wjazd na ten parking jest płatny w weekendy i kosztuje 4 EUR za dobę za samochód osobowy i 15 EUR za campera. od poniedziałku do piątku wjazd jest bezpłatny. Wybierając się w to miejsce w weekend warto pamiętać, żeby zabrać ze sobą gotówkę, gdyż płatność za parking przyjmowana jest tylko w gotówce w budkach przy wjeździe na górę i nie ma możliwości zapłacić kartą lub wybrać gotówki z bankomatu, których po prostu nie ma w okolicy. My na miejsce dojechaliśmy w nocy i budki były puste więc z samego rana tuż przed godziną 8:00 rano zapukał do nas pan zbierający opłaty parkingowe.

Nocowanie w vanie przy Lago di Fusine Superiore (Tarvisio):
W na tym parkingu, jak i w całych Włoszech, można zatrzymać sie i spać w swoim samochodzie lub kamperze do 48 godzin. Ważne jest jednak dodać, że kamping na dziko jest zabroniony, więc nie wolno wyciągać krzesełek, rozkładać zadaszenia przed drzwiami itd. Opłata za parking jest pobierana za cały dzień i noc do 8:00 rano kolejnego dnia, kiedy to przychodzi pan parkingowy i trzeba zapłacić mu za kolejny dzień.
Noc spędziliśmy bardzo spokojnie, miejsce to otoczone jest wysokimi górami co sprawiło, że nie było w ogóle wiatru. My odwiedziliśmy to miejsce na początku lutego i jak to w górach noce były bardzo mroźne.

Jeśli odwiedzisz parking przy Lago di Fusine Superiore (Tarvisio) Twoim kamperem oznacz nas na instagramie 🙂

Przydatne informacje:

Współrzędne geograficzne parkingu, na którym się zatrzymywaliśmy:
446.4731, 13.6712 (lat, lng)
N 46° 28′ 23″ E 13° 40′ 16″ (lat lng)