Na plażę Berchida pojechaliśmy jadąc na południe wyspy i zaplanowaliśmy sobie tam dłuższy postój. Biała, szeroka, przepiękna plaża Barachida położona jest w północno-wschodniej części wyspy i miejsce to jest oddalone ok 75km od portu w Olbii. Ciekawostką jest to, że na tej plaży można natknąć się na pasące się tam krowy. Sami nie doświadczyliśmy takiego widoku ale szukając informacji o tym miejscu natknęliśmy się na zdjęcia zadowolonych krów na białej, szerokiej plaży przy błękitnej wodzie, które przychodzą na plaże nierzadko poza sezonem, gdy jest mniej lub nie ma w ogóle ludzi.

Nie spodziewaliśmy się aż tak pięknych widoków! Będąc na wiekim parkingu, zaaranżowanym na łące tuż przy plaży, czuliśmy się już jak w raju! Odcięci od świata, bez internetu i zasięgu sieci telefonu, mogliśmy cieszyć się tym niesamowitym miejscem i nic innego nie odwrócało naszej uwagi!

Dlaczego warto tu przyjechać

Przepiękna plaża: jest to główny powód, dla którego warto jest odwiedzić to miejsce. Spokój (przynajmniej w drugiej połowie kwietnia), przepiękna, szeroka plaża z białym piaskiem krystalicznie czysta woda odznaczają to miejsce a poza sezonem wielki parking jest prawie pusty. Na tej plaży spotkaliśmy wiele Kitesurferów i zrozumieliśmy dlaczego dopiero gdy zeszliśmy z parkingu i daliśmy się na samą plażę. Przestrzeń, którą poczuliśmy była niesamowita. Nawet gdy na parkingu zastaliśmy dziesiątki samochodów to na plaży czuliśmy się jakby nikogo poza nami nie było. Wielka przestrzeń jednak wiązała się tego dnia również z dość dużym wiatrem, który dał się odczuć w naszym domku na kółkach. Bujało nami jak na statku.

Dojażd:
Po drodze z Olbii do Orosei skręciliśmy w drogę, która na pierwszym odcinku była remontowana i stał przy niej lekko odwrócony zakaz wjazdu. Poczytaliśmy różne komentarze i okazało się, że zakaz dotyczy tylko jednego z podjazdów do tej drogi, po czym spokojnie pojechaliśmy dalej. Nawigacja pokazywała nam 3,7km do celu i ponad 10 min co oznaczało dojazd drogą polną, która w paru miejscach była wymyta przez wodę. Nie było to wygodne, na pierwszym i miejscami na drugim biegu przejechaliśmy ten odcinek bez większych problemów. Na końcu drogi ukazał się ogromny parking, który płatny jest tylko w sezonie. My odwiedziliśmy to miejsce w drugiej połowie kwietnia i parking bał dla nas darmowy.

Nocowanie w przy plaży Berchida (na dziko):
Na tym parkingu, jak i w całych Włoszech, można zatrzymać sie i spać w swoim samochodzie lub kamperze do 48 godzin. Ważne jest jednak dodać, że kamping na dziko jest zabroniony, więc nie wolno wyciągać krzesełek, rozkładać zadaszenia przed drzwiami itd. W ty miejscu nie widzieliśmy, jednak żeby przyjeżdżała policja tak jak to było w miasteczkach, takich jak Porto Taverna. Związane jest to najprawdopodobniej z utrudnionym dojazdem. Najprawdopodobniej dlatego też większość ludzi, która przyjechała na plaże Berchida pozwoliła sobie rozłożyć stolik z krzesełkami przy samochodach i cieszyć się obiadem na świeżym powietrzu.
Poza sezonem, gdy już policja pojawia się na takim parkingu i zastaną np. wyciągnięte krzesełka koło campera kończy się to ostrzeżeniem i tylko trzeba wszystko pozbierać. W sezonie kończy się to jednak mandatem. Jeżeli respektuje się te zasady i zabiera się krzesełka na plaże to można spędzić tu kilka spokojnych nocy.
W wietrzne dni nie jest to najlepsze miejsce do spania. Wielkie, otwarte przestrzenie sprawiają, że mocny wiatr kołysał naszym samochodem i zdecydowaliśmy się zmienić miejsce na noc.

Zakupy, service, WC:
Poza sezonem nie znajdziecie tutaj koszy, ubikacji, restauracji itd. Jest się odciętym trochę od świata bez żadnych usług. W sezonie parking przy plaży jest płatny i przy wejściu na plaże można znaleźć WC, prysznice na świeżym powietrzu i najprawdopodobniej też kosze.

Jeśli odwiedzisz plażę Berchida Twoim camperem pamiętaj oznaczyć nas na Instagramie: the_slowlifers 🙂

Przydatne informacje:
Na parkingu nie mieliśmy zasięgu telefonu i internetu.
Strona z informacjami o parkingu przy plaży Berchid: http://live.coastmagazine.it/en/tourism/services-and-transport/parking-berchida-beach-1625.html/

Współrzędne geograficzne parkingu, na którym się zatrzymywaliśmy:
40.4800, 9.8078 (lat, lng)
N 40° 28′ 48″ E 9° 48′ 28″ (lat lng)